Sarkık Görünümün İyileştirilmesi

• Sarkık Görünümün İyileştirilmesi

CİLT SARKMASI NEDİR? NASIL ORTAYA ÇIKAR?
Yaşlanmanın getirmiş olduğu kolajen eksikliği nedeni ile vücutta yavaş yavaş sarkmalar, kırışıklıklar meydana gelir. Zamanla insan vücudunda bulunan kolajen ve elastin hücrelerinin azalması nedeni ile kırışıklıklar ortaya çıkar. Bu hücrelerin azalması, ciltte ki yenilenme ve sıkılaşma durumunu yavaşlattığı için en temel kırışıklık nedeni olarak bilinir. Sarkmaların meydana gelmesi kaçınılmazdır. Bu süreci yavaşlatmak günlük hayatta küçük değişiklikler yaparak mümkün hale gelir.

SARKMA OLUŞUMUNU ENGELLEMEK MÜMKÜN MÜDÜR?
Sarkmaların tamamen engellenmesi ne yazık ki mümkün değildir. Fakat bunu yavaşlatmak küçük alışkanlıklar ile mümkündür. Günlük hayatta yapılacak küçük değişimler sarkmaların oluşmasını geciktirmede oldukça etkilidir. Her şeyden önce sağlıklı bir yaşam tarzını edinmek gerekir. Sigara kullanımını azaltmak veya bırakmak, spor alışkanlığı kazanmak, sağlıklı beslenmek ve ideal kiloyu korumak, alkol kullanımını azaltmak veya bırakmak sarkmalar başta olmak üzere pek çok cilt sorununun gelişimini yavaşlatabilir.

SARKMA TEDAVİSİ GÜNLÜK YAŞAMI ETKİLER Mİ?
Sarkmalar için uygulanan tedaviler, cerrahi müdahale olmadığı sürece günlük yaşama etki etmez. Ameliyatsız estetik yöntemlerinde aynı gün taburcu olunabilir. Bu tedavilerin ardından, doktor önerilerine uyularak günlük yaşama devam edilebilir. Bu süreçte doktor tavsiyelerine uymak, hem tedavi sürecinin sağlıklı tamamlanması hem de sürecin rahat ilerlemesi açısından önemlidir.

SARKMALAR NASIL TEDAVİ EDİLİR?
Sarkmaların tedavisi için pek çok farklı yöntem bulunur. Cerrahi operasyonlar bu alanda kullanılsa da, ameliyatsız işlemler daha çok tercih edilir. Ameliyatsız işlemler, kısa süreli işlem süresi ve aynı gün içerisinde sosyal hayatına dönebilme gibi büyük avantajlar sağlar. Ameliyatsız sarkma tedavisi için 2 farklı seçenek bulunur. Bunlar sarkma karşıtı kremler ve ameliyatsız estetik olarak birbirinden ayrılır. Bu yöntemlerin detayları şu şekilde açıklanabilir:

Kırışıklık ve sarkmalara karşı kremler: Bu tarz kremlerde etkinliği bilimsel verilerle güçlendirilmiş bazı içerikler bulunur. Sonuçların görülmesi zaman almakta ve uzun süre kullanım gerektirir. Tedavinin bırakılmasıyla zamanla birlikte eski görüntüye dönüş gerçekleşir.

Ameliyatsız estetik yöntemleri: Bu yöntemler dermatolog tarafından cilt sarkmaları ve kırışıklıklar için uygulanır. Bu işlemler muayenehane veya kliniklerde, lokal anesteziyle veya hiç anestezi olmadan, 20-45 dakika sürede, 1-5 seans uygulanır. İşlem sonrasında kişi günlük aktivitelerine dönebilir. HIFU (Yüksek frekanslı Ultrason), Lazerler ve Radyofrekans uygulamaları bu tedavilere örnek olarak gösterilebilir.

SARKMA TEDAVİSİ GÜNLÜK YAŞAM
Sarkma tedavisi, cerrahi müdahale olmadığı sürece günlük yaşama etki etmez. Ameliyatsız estetik yöntemleri, uygulandığı gün içerisinde taburcu olunabilen tedavilerdir. Bu tedavilerin ardından, doktor önerilerine uymak kaydıyla günlük yaşamına ve sosyal hayatına dönülebilir. Bu süreçte doktor tavsiyelerine uymak, hem tedavi sürecinin sağlıklı tamamlanması hem de sürecin rahat ilerlemesi açısından büyük önem taşır. Ek olarak günlük yaşam alışkanlıklarını değiştirmek, bu süreçte olumlu sonuç alınmasına fayda sağlar. Zararlı alışkanlıkların bırakılması, yeterli dinlenme ve aktif spor yapma, sağlıklı beslenme ve ideal kilonun kontrolü gibi durumlar sarkmalar konusunda büyük fayda sağlar.

Hayır etkilemez. İşlemlerin ardından aynı gün taburcu olunabilir. Önemli olan, işlemden sonra dermatoloğunuzun tavsiyelerine dikkat etmenizdir.

İşlem sonrası kalmanız gereken süre, Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR tarafından belirlenir.

Ani kilo alıp verme durumlarından uzak durulmalıdır. Sağlıklı yaşam tarzı benimsenmelidir. Düzenli spor alışkanlığı vücudu sıkılaştıracağı için, sarkmaları yavaşlatma konusunda büyük önem taşır.

Sarkmalar için yapılan işlemlerde acı veya ağrı hissedilmez. Bu işlemler ameliyatsız işlemlerdir. Lokal anestezi uygulanarak gerçekleştirilir. Bu nedenle işlem sırasında ağrı veya acı hissedilmez.

18 Yaşını doldurmuş olmak gerekir. Muayene sonrasında işlemlere engel bir durumu olmayan herkes bu tedavilere başvurabilir.