Genital Bölgenin Cilt Hastalıkları

• Genital Bölgenin Cilt Hastalıkları

GENİTAL DERMATOLOJİ NEDİR?
Genital dermatolojik rahatsızlıklar, kadınların günlük yaşantısını derinden etkileyen bir konudur. Egzama, dermatitler, liken planus gibi pek çok dermatolojik rahatsızlığı barındırır. Detaylı bir inceleme ve tedavi süreci gerektirir. Bu rahatsızlıklar bulaşıcı olabileceği unutulmamalıdır. Liken Skleroz, Liken Planus, Egzama, Mantar, Genital Siğil ve Alerji gibi rahatsızlıklar genital dermatolojik rahatsızlıklar kapsamındadır.
GENİTAL DERMATOLOJİ HANGİ HASTALIKLARLA İLGİLENİR?
Genital dermatoloji, genital bölgede ortaya çıkan tüm cilt sorunlarını ele alır. Bu hastalıklar arasında Liken Skleroz, Liken Planus, Egzama, Mantar, Genital Siğil ve Alerji gibi hastalık çeşitleri bulunur.

GENİTAL DERMATOLOJİK RAHATSIZLIKLAR VE TEDAVİLERİ
Liken Skleroz: Genital bölgenin dış kısmında kaşıntı, batma, yanma ve ağrı gibi belirtileri bulunan bir rahatsızlıktır. Kaşıntıya bağlı olarak bölgede kabarmalar görülebilir. Bunun yanı sıra ciltte incelme gibi durumlar da görülebilir. Bu hastalığın tedavisi için bireyin fiziki durumuna göre steroidli kremler ve ilaç takviyeleri kullanılabilir.

Genital Siğiller: Siğiller HPV virüsünün cilde tutunup üremesiyle meydana gelir. Virüs kadın erkek fark etmeksizin her bireyde farklı formlarda siğiller meydana getirir. Çeşitli yollarla genital bölgeye bulaşan HPV virüsü de genital siğilleri ortaya çıkarır. Bu siğillerin tedavisinde yakma, dondurma ve küçük siğiller söz konusu olduğunda krem tedavileri kullanılabilir.

Genital Egzama: Vulva adı verilen genital bölgenin dış kısmı oldukça hassastır. Bu nedenle alerjik tepkiler göstermeye fazlasıyla uygundur. Bölgenin alerjik hassasiyetinin yüksek olması, lezyon oluşumlarını tetikler. Bu durum da egzama oluşumuna neden olur. Bu hastalığın çözümü için, alerjiye neden olan faktörlerin ortadan kaldırılması gerekir. Kremler, sentetik çamaşırlar ve bazı alerjik etki bırakabilecek deterjanların kullanımının bırakılması sorunu çözmekte büyük etki gösterir.

Mantar Enfeksiyonu: Mantar enfeksiyonunun oluşmasında ki en büyük neden, alerjik tepkilere sebep olabilen, enfeksiyon kapılmasına neden olan protein sentezi işlevinin gerçekleşmesidir. Kaşıntı, yanma ve ödem bu hastalığın belirtileri arasında yer alır. Tedavisi genellikle antifungal ilaçlar aracılığı ile gerçekleştirilir.

Kadın erkek fark etmeksizin genital bölgede sorun yaşayan herkes başvurabilir. 18 Yaşını doldurmuş olmak gerekir.

Genital dermatoloji alanında genellikle kremler ve ilaçlar kullanılır. Genital siğiller söz konusu olduğunda yakma ve dondurma işlemlerine de başvurulabilir.

Tedaviler büyük çoğunlukla ilaçlar ve kremlerle gerçekleştirilir. Bu nedenle günlük hayatta herhangi bir aksama olmaz.

Genital Dermatoloji tedavileri günlük hayatı etkilemeyen süreçlerdir. Tedavilerin gerçekleştirildiği sırada doktor tavsiyelerine uyulması gerekir. Uyulduğu takdirde süreç rahat ve kolayca sonuçlanabilir. Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR Genital Dermatoloji alanında en gelişmiş tanı ve tedavi yöntemlerini kullanır. Böylelikle günlük rutinler etkilenmeden konforlu bir tedavi süreci gerçekleştirilir.