Cilt Lezyonları

CİLT LEZYONU NEDİR?
Cilt lezyonları, ciltte farklı karakteristik yapılara ve bulgulara sahip deformasyonlar olarak tanımlanabilir. Cilt lezyonları genellikle bir hastalığın habercisi veya başlangıcı olduğundan, sıkı takip edilmesi gereken konulardır. Bu konu ile ilgili uzman bir dermatolog desteği her birey için gereklidir. Pek çok farklı türü bulunmakta ve her hastalıkta farklı lezyon türleri görülebilir. Primer ve sekonder lezyonlar olarak iki grupta incelenir. Primer lezyonlar herhangi bir etken olmadan direkt cilt üzerinde meydana gelen lezyonlardır. Sekonder lezyonlar ise kaşıntı, travma, güneş yanığı gibi etkenlerle oluşan lezyonlardır.

CİLT LEZYONLARININ BELİRTİLERİ NELERDİR?
Cilt lezyonları kabaca cilt üzerinde izlenen herşeydir. Bu basit bir akne veya tümöral bir lezyon olabilir. Burada önemli olan kişinin daha önce olmayan, farklı, büyüyen, iyileşmeyen, değişen, renklenen herhangi bir lezyona sahip olduğunda erken tanı şansını kaçırmamak için dermatoloji uzmanına başvurmasıdır.

CİLT LEZYONLARI SAĞLIĞA ZARAR VERİR Mİ?
Cilt lezyonunun tipine göre değişir. Çoğunluğunu zararsız sivilce, kıl dibi iltihabı, geçici kızarıklıklar, hassasiyetler, viral döküntüler, enfeksiyonlar ve kurdeşen gibi lezyonlar oluşturur. Fakat gözden kaçırılmaması gereken cilt kanseri gelişebilecek veya gelişmiş lezyonlardır. Farklı lezyon görülmesi ve yukarıdaki durumlar farkedildiğinde mutlaka dermatoloji uzmanına danışılmalıdır.

CİLT LEZYONLARI NASIL TEDAVİ EDİLİR?
Her lezyonun farklı tedavi süreci bulunur. Bazı lezyonların kanıtlanabilmiş tedavi yöntemi yoktur. Lezyon tedavilerinde steroid içerikli krem ve merhemler, kortikosteroid içerikli krem ve merhemler, antiviral tedaviler ve antibiyotik tedavileri kullanılabilir. Hangi ilacın kullanılacağı lezyonun ilerleyişine göre değişiklik gösterir. Bu nedenle tedavi sürecinin uzman bir dermatolog tarafından gerçekleştirilen muayenenin ardından kararlaştırılması gerekir.

Hayır edilemez. Cilt lezyonları farklı hastalıkların habercisi olabilir. Bu nedenle mutlaka bir dermatolog tarafından incelenmesi gerekir. Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR cilt lezyonlarını incelerken en gelişmiş tıbbi araçları kullanır.

Cilt lezyonları iyi huylu veya kötü huylu olabilir. Hangi tür olduğunun anlaşılması için mutlaka bir dermatolog muayenesi gerekir. Sonrasında en uygun tedavi yöntemi kararlaştırılır ve uygulamaya geçilir. Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR cilt lezyonları konusunda en güncel tanı ve tedavi yöntemlerini yakından takip eder.

Her lezyonun tedavi süreci farklıdır. Tedavide antibiyotik, steroidli kremler ve merhemler gibi farklı yollar denenebilir. Bazı lezyonların kanıtlanmış tedavileri yoktur. Bu nedenle lezyonların dikkatlice incelenmesi ve takip edilmesi gerekir.

Her lezyon kötü huylu ve zararlı olmayabilir. Fakat bazı lezyonların cilt kanseri ile doğrudan ilişkisi vardır. Bu nedenle lezyonların detaylı takibi çok önemlidir.