Kırışıklıklar

KIRIŞIKLIKLAR NASIL OLUŞUR?
Vücudumuzda cildimizin gençliğini koruyan etken maddeler mevcuttur. Bu maddelerin zamanla vücudumuzda üretiminin azalması ve yer çekiminin de etkisiyle cildimizin çökmeler yaşaması, zamanla kırışıklıkların ortaya çıkmasına neden olur. Kırışıklıkların oluşmasında ilerleyen yaşların getirdiği yaşlılık, yetersiz kolajen ve melanin üretimi, sağlıksız ve düzensiz yaşam biçimi gibi pek çok neden bulunur. Bu nedenlerin tespit edilmesi ve her birey için en uygun tedavi yönteminin tercih edilmesi için, mutlaka bir dermatoloğa başvurulması gerekir.

KIRIŞIKLIK TEDAVİSİ EVDE DE YAPILABİLİR Mİ?
Evde uygulanabilen yöntemler de bulunur. Fakat cilt tipinize en uygun tedavinin ne olacağı konusunda en net bilgi bir dermatolog tarafından sağlanabilir. Hem sürecin sağlıklı ilerlemesi, hem de en doğru tedavinın aldığından emin olunması için bir dermatoloğa başvurmak gerekir. Günlük yaşamda alabileceğiniz önlemlerin başında güneşten korunmak ve sigara gibi zararlı alışkanlıkların terkedilmesi gelir.

YAŞLANMA KARŞITI KREMLER NE KADAR ETKİLİ?
Aktif maddelerine göre farklılık gösteren pek çok krem bulunur. Bu kremlerin faydalı olduğuna dair veriler de bulunur. Fakat bu kremler FDA tarafından veya benzeri ilaç birlikleri tarafından “kozmetik” olarak değerlendirilir ve ileri düzeyde bilimsel kesinlik verisi sağlamaz.
Krem kullanımı konusunda dikkat edilmesi gereken bazı konular mevcuttur. Bunlar şöyle özetlenebilir.
•    Bir kremin pahalı olması iyi olduğu anlamına gelmez.
•    Kullanımı sonucu etki görülmesi için uzun süreler gerekir.
•    Kozmetik kremlerin içerdiği etken madde düşük düzeydedir. Yan etkilerini minimize etmek ve ilaç sınıfında olmaması nedeniyle etkinliği sınırlı durumda olduğu bilinmesi gerekir.
•    Hiçbir krem ve kozmetik ürünün dermatolog tedavisi kadar sonuç vermeyeceğinin unutulmamalıdır.

KIRIŞIKLIK TEDAVİSİ İÇİN HANGİ İŞLEMLERE BAŞVURULUR?
Kırışıklık tedavisinde, ciltte ki kolajen miktarının artırılması ve cilt yenilenme sürecinin hızlandırılması amaçlanır. Cilt yenilenmesi ve kırışıklıkların azaltılması, tedavi edilmesi için pek çok ameliyatsız tedavi yöntemi bulunur. Bu yöntemler, kolay uygulanabilir olması ve günlük hayatı engellememesi nedeni ile sık tercih edilir. Botox, dolgu, Ultherapy (HIFU), altın iğne (Morpheus 8), fraksiyonel lazer, diğer lazer uygulamaları (IPL, BBL), gençlik aşısı, örümcek ağı tedavisi, PRP ve mezoterapi işlemleri bu alanda kullanılan başlıca yöntemlerdir.

KIRIŞIKLIK TEDAVİSİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Ameliyatsız estetik yöntemlerinde, genellikle lokal anestezi kullanılır. Operasyonlar, anestezik kremler ile lokal anestezi uygulanarak gerçekleştirilir. Her operasyonun işlem süresi farklıdır. Medikal estetik işlemlerden sonra doktor tavsiyelerine uyulduğu takdirde, kısa süre içerisinde gözle görülür değişim ve iyileşme görülür.

Hangi yöntemin seçileceği hasta isteği, hekimin önerisi ve istenilen sonuca göre değişir. Bir ya da birkaç yöntem beraber uygulanabilir.

KIRIŞIKLIK TEDAVİSİ GÜNLÜK YAŞAMI ETKİLER Mİ?
Kırışıklık tedavilerinin en olumlu yönlerinden biri, aynı gün içerisinde günlük yaşamına dönülebilen uygulamalar olmasıdır. Bu tedaviler genellikle, 30 dakika gibi çok kısa süren işlemlerle gerçekleşir. Hangi tedavi olursa olsun, öncelikle mutlaka bir dermatolog görüşü alınması gerekir. İşlemi dermatoloğunuz ile birlikte planlamak, sürecin sorunsuz ilerlemesi için önemlidir.

İşlem sonrası kalmanız gereken süre, Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR tarafından belirlenir.

Kırışıklar er ya da geç meydana gelir. Kırışıklık oluşumunu tamamen durdurmak mümkün değildir. Günlük hayatta alabileceğiniz basit önlemler, kırışıklık oluşumunu yavaşlatmaya yardımcı olabilir.

Güneşten korunmak kırışıklıklar konusunda çok önemlidir. Güneşten koruyucu ve yaşlanma karşıtı kremler kullanılabilir. Kendiniz için en uygun kremleri Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR' un bilgilendirmesiyle seçebilirsiniz.

Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklar kolajen oluşumunu olumsuz etkiler. Bu nedenle kırışıklık oluşumuna zemin hazırlar. Dengesiz ve düzensiz beslenme, yetersiz uyku gibi durumlarda kırışıklık oluşumunu artırır.

Kırışıklık oluşumunu yavaşlatmak adına alınabilecek önlemler mevcuttur. Düzenli spor, dengeli beslenme ve kaliteli uyku bu önlemler arasındadır. Fakat etkili sonuçlar almak için mutlaka bir dermatoloğa başvurmak gerekir. Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR kırışıklıklarla ilgili güncel tanı ve tedavi yöntemlerini yakından takip eder. Bu sayede en doğru adımların atıldığından emin olur.