Örümcek Ağı Tedavisi

ÖRÜMCEK AĞI TEDAVİSİ NEDİR?
Örümcek ağı tedavisi olarak da bilinen ip tedavisi, kırışıklıkları ameliyatsız bir şekilde ortadan kaldıran bir yöntemdir. Herhangi bir cerrahi müdahale gerektirmemesi nedeniyle sık tercih edilir. İple yüz germe işlemi ameliyatsız olarak cildin daha genç ve dinamik görünmesini sağlar. Yer çekimine ve ilerleyen yaşa bağlı olarak, zaman içinde oluşan yüzdeki sarkma ve kırışıklıkların tedavisi için kullanılır. Bu uygulamada cilde uyumlu ipler cildin alt dokusuna yerleştirilir. Örümcek ağı estetiği ile ameliyata gerek kalmadan cilt sarkmaları toparlanır. Genellikle işlemin yapıldığı gün taburcu olunur.
ÖRÜMCEK AĞI TEDAVİSİ GÜVENİLİR BİR İŞLEM MİDİR?
İple yüz germe uygulamasında kullanılan ipler sağlık açısından uygunluğu kanıtlanmış cilt altı dokularda genellikle eriyen tip iplerdir. Bu iplikler kendiliğinden çözümlenebilen dokuya uyumlu materyallerden üretilir. Bu sayede iple yüz germe uygulaması esnasında herhangi bir zarar görme ihtimali bulunmaz. Önemli olan, işlemin alanında uzman bir doktor tarafından gerçekleştirilmesidir.
ÖRÜMCEK AĞI TEDAVİSİ AĞRILI BİR İŞLEM MİDİR?
Örümcek ağı estetiği öncesinde, işlem bölgesine lokal anestezi uygulanır. Lokal anestezi uygulandığı için ağrı mümkün olan en düşük düzeyde hissedilir. Lokal anestezik madde iğne aracılığıyla iplerin giriş ve çıkış noktalarına enjekte edilir. Bu sayede örümcek ağı tedavisi uygulanacak bölgeler işlem öncesi tamamen hissiz hale getirilir. Hissiz bölgelerden ip deri altına ilerletilerek işlem ağrısız bir şekilde uygulanmış olur.
ÖRÜMCEK AĞI TEDAVİSİ ÖNCESİ NELERE DİKKAT ETMEK GEREKLİDİR?
Yara iyileşmesi bozukluğu olanlar, sedef, lupus gibi cilt hastalıkları olanlar, antikoagülan ilaç kullanan kişilerin mutlaka dermatoloğu işlem öncesinde bilgilendirmesi gerekir. Keloid gibi yara yerlerinde fazla yara dokusu gelişen kişiler mutlaka önceden belirtmelidir. Daha önce yapılan botox, dolgu, lazer gibi işlemler hakkında da mutlaka doktora bilgi verilmelidir.

ÖRÜMCEK AĞI TEDAVİSİ NASIL GERÇEKLEŞTİRİLİR?
İple yüz germe işleminde derinin altındaki belirli bölgelere ipler yerleştirilir. Tedavide kullanılan ipler cilde uyumlu iplerdir. Yerleştirilen bu ipler sayesinde deri yukarı doğru gerilir ve bu sayede kolajen üretimi tetiklenir. Kolajen üretiminin artmasıyla yaşlanmanın etkisi tersine çevrilir. Böylelikle daha genç, dinç ve daha az sarkık bir görünüm ortaya çıkarılır.

ÖRÜMCEK AĞI TEDAVİSİ ETKİLERİ NE ZAMAN GÖRÜLMEYE BAŞLAR?
Etkisi hemen ortaya çıkar. Deri altındaki iplerin kolajen üretimini tetiklemesi ise en az 1 ay sürer.

ÖRÜMCEK AĞI TEDAVİSİ ETKİLERİ NE KADAR SÜRER?
İpler, ortalama 6-8 ay içinde eriyerek germe ve tutma etkilerini kaybeder fakat 1 yıla kadar  kolajen üretimi devam eder. İlerleyen zamanlarda etkisi tamamen sıfırlanmaz, fakat yaşla birlikte yeni sarkma ve kırışıklıklar oluşabilir.

Örümcek ağı tedavisinin kalıcılığı 1.5-2 yıl arasında değişiklik gösterir. Bu süre, işlemde kullanılan iplere göre değişebilir.

Her işlemde olduğu gibi, örümcek ağı tedavisinin de bir uzman tarafından gerçekleştirilmesi gerekir. Uzman ellerde yapıldığında son derece güvenli bir işlemdir. Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR örümcek ağı işlemlerini konforlu klinik ortamlarda ve en gelişmiş araçlarla gerçekleştirir.

İşlem öncesinde, bölge anestezik kremler yardımıyla uyuşturulur. Böylece işlem esnasında herhangi bir ağrı veya acı hissedilmez.

Kanama bozukluğu olan, kan sulandırıcı ilaç kullanmak zorunda olan, üst solunum yolu hastalığı olan, kanser ve epilepsi hastalarına bu işlem uygulanmaz.