Akne İzleri

AKNE İZLERİ NASIL OLUŞUR?
Akne izleri, akneli ciltlerin uygun biçimde tedavi edilmemesi ve yanlış müdahalelere maruz bırakılması sonucunda oluşan lekeler olarak tanımlanır. Birçok kişinin akne tedavisini aksatması ve bir dermatolog yardımına başvurmaması yanlış bir tutumdur. Ayrıca derin akneler yani kistik akneler, derinin ne kadar derininde yer alır ve inflamasyon dediğimiz yangı olursa, ilgili bölgede o kadar tedavisi zorlaşır. Derin yerleşimli ve uzun sure devam eden akne lezyonun da bu nedenle iz bırakma riski artar. Bu nedenle kistik akneleri olan kişilerin özellikle tedavi arayışına girmesi gerekir.

AKNE İZLERİ NASIL GRUPLANDIRILIR?
Akne veya sivilce izleri belirli gruplara ayrıldığında hem sorunun anlaşılması, hem de tedavi edilmesi kolaylaşır. İlk grupta akne lekeleri yer alır. Bunlar:
•    Post Inflamatuar Eritem (PIE) yani akne sonrası kalan kırmızı lekeler
•    Post Inflamatuar Hiperpigmentasyon (PIH) yani akne sonrası kalan koyu renkli lekeler olarak gruplandırılır.
Bunların dışında kalan akne izleri ise gerçek skarlardır. Bunlar deriden çöküntü şeklinde görülen atrofik skar veya deriden daha yükselmiş görüntü veren hipertrofik skarlardır.

AKNE İZİ TEDAVİSİ ZOR BİR SÜREÇ MİDİR?
Normal şartlarda akne izi kalmadan önce, akne durumunda iken tedavi edilmesi daha kolay olur. Akne izlerinin tedavisi için farklı yöntemler kullanılır. En yaygın kullanılan yöntemlerin başında kimyasal peeling ve lazer tedavileri gelir. Bu uygulamalarda ki asıl amaç cilt altında bulunan kolajeni artırmaktır. Böylelikle yeni kolajen üretimi sağlanır ve daha genç bir cildin altyapısını oluşturulur. Genellikle en az 3 seans süren bir sürecin ardından değişim gözlemlenebilir. Bu tedavi süreci içerisinde güneşten kaçınmak oldukça önemlidir. Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR akne izi tedavilerini en gelişmiş tıbbi araçlarla gerçekleştirir.

AKNE İZİ TEDAVİSİNİN NE ZAMAN YAPILMASI GEREKİR?
Akne izi tedavisi sonrasında, işlem sonrası güneşten kaçınmak gerekir. Yaz aylarında altın iğne (iğneli radyofrekans), subsizyon ve dolgu gibi iz tedavileri yapılmakla birlikte, fraksiyonel lazerler tedavilerine ara vermekteyiz. Tedaviniz mevsim ve skar tipine ve derinliğine göre dermatoloji uzmanları tarafından uygulanmalıdır. Akne izleri oluşmadan önce tedavi edildiği takdirde, uygulamanın başarı oranı artar.  Tedaviye başlanmadan önce mevcut akne var ise tedavisinin edilmesi, akne tedavisiyle birlikte de uygulanabilecek akne izleri tedavileri mevcuttur.

Öncelikle akne izi türü belirlenmelidir. Tedavi edilebilir akne izlerinde, Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR sizin için en uygun tedavi yöntemini planlar.

Akneli ciltlerin zamanında tedavi edilmemesi akne izlerinin oluşumuna zemin hazırlar.

Akne izlerinin 3 farklı türü bulunur. Türüne göre akne izlerinin tedavi süreci değişkenlik gösterir. Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR, akne izlerinin tanı ve tedavisinde en gelişmiş tıbbi araçları kullanır.

Akne izlerini azaltmak için evde yapılabilecek işlemler mevcuttur. Fakat kalıcı sonuç isteniyorsa mutlaka uzman bir dermatolog desteği almak gerekir. Doç. Dr. Ezgi ÖZKUR Güncel akne izi tanı ve tedavilerini yakından takip eder.

Akne izlerinden korunmanın en etkili yöntemi akne oluşumunu engellemektir. Engellenemediği durumlarda akne izi oluşumu kaçınılmaz hale gelir.

Öncesi & Sonrası